tisdag 12 februari 2013

Kalas och presenter till 1-åringen



Snugglebug blå  REA
Snugglebug ur sin säng
Har jag sagt att jag älskar Internetshopping? Det gör jag i alla fall. I LÖÖÖÖÖV IT! Så himla bekvämt och enkelt. Inget hattande på affärer, ingen trängsel med stressade människor. Bara sitta hemma i den sköna soffan och klicka hem det vi önskar. Jag har ju längre köpt mina bokklubbsböker på Internet, men nu i julas fann jag min väg hem genom julklappsinköpen på nätet.

Till poängen nu. Vi har ju en liten kille som fyller 1 år i april, vilket vi insåg häromdagen. Det skapade lite stresskänsla i oss nya föräldrar. Första födelsedagen! Hur gick det till? Vart tog tiden vägen? Vad ska vi göra? Ska vi ha kalas? Vad ska vi köpa till Modig i present från oss?

Snugglebug i sin säng
Själva kalaset blev beslutat till ett Öppet Hus där gästerna dyker upp när de vill mellan kl 11 och 16 på dagen. Vi kommer att ha fika framme konstant. Tyckte det kändes som en bra fest då man inte måste husera alla gäster samtidigt. De kommer när det passar dem och vi kan vara mer sociala och trevliga när de är här, eftersom de förhoppningsvis inte är så många som kommer samtidigt. Dessutom behöver vi inte fixa så mycket i köket för allt ska vara förberett och vi ska använda papperstallrikar och plastglas/muggar för att slippa all disk.

Presenterna har jag precis klickat hem från Lekviras rea. Jag vill att Modig ska få en docka. Vet inte varför det känns viktigt nu, men det gör det. Hade egentligen tänkt mig en Rubens-docka, men de är så fruktansvärt dyra, så det får nog vänta lite till. Fick inte riktigt med mig maken på det tåget. När jag tittade på deras sida på nätet förstod jag dock varför de är så dyra. De är handgjorda och de är stoooora! Men ack så fina!

POP Bil Svart   REA
POP bil från Jabadabado
Har dock tittat på Snugglebug babyn tidigare och tycker den är supersöt och nu var den ju dessutom prissänkt. Snubblade också över den coola, mjuka bilen från Jabadabado som vi inte kunde motstå och som dessutom kommer att vara snäll mot våra fossingar när vi råkar kliva på den. Tror nog att Modig blir glad, för han brukar inte vara så kinkig med det han leker med.

Nu kan födelsedagen få anlända, för dessa föräldrar är förberedda!

Rubens Baby pyjamasbild2
Bilden lånad från www.rubensbarn.com

Inga kommentarer: