måndag 24 december 2012

Önskningar om en God Jul

Man kan ju inte kalla det en vit jul vi får, semi-vit skulle man kanske kunna säga, med en stor andel klafs. Men vädret är milt och vi har plusgrader, så morgonpromenaden var mysig ändå. Det blåser inte alls som det gjorde igår.

Idag ska jag som fru, mamma, syster, dotter och svärdotter vinnlägga mig om att hålla humöret på topp! Jag ska försöka att inte bli irriterad, sur, grinig, snäsig eller arg utan förhålla mig glatt leendes till min omgivning för idag är jag så tacksam. Jag är så tacksam för min familj, vår lille Modig som är årets bästa gåva som ingen julklapp någonsin kommer att kunna toppa. Jag är också tacksam för att min familj här nere i Skåne vill och kan fira julen tillsammans med mig, maken, Modig och svärmor. Idag blir vi 6 vuxna, 2 barn och 4 hundar som firar och det gör mig lycklig. Jag är tacksam över kärleken till min familj i Västmanland, även om jag saknar deras närvaro. Och jag saknar min obiologiska mammas närvaro i den här högtiden, en högtid som jag högst förknippar med henne. Hon var den en fena på att skapa en fantastisk julstämning i hemmet. Men jag tänker på henne med värme och kärlek och är så lyckligt lottad över att hon har varit del av mitt liv och betyder så mycket för mig och den person jag har blivit.

Och så vill jag önska er alla en fantastiskt, härlig God Jul med mycket glädje och värme, skratt och kärlek! Stora, juliga kramar från mig till dig!