onsdag 19 december 2012

Julklappar

I min familj köper vi inga vuxenpresenter längre. Något som har tagit ett par år för att bli en självklarhet, men som underlättar något enormt med julstressen. Syskonbarnen som jag inte träffar i den här julen ska få pengar på kontot. Det kan komma dem väl till pass längre fram. Dom får dessutom alldeles säkert så himla många presenter i alla fall. Modig och mitt syskonbarn här i Skåne ska få presenter och i år upptäckte jag internetshopping. Såååååå bekvämt! Kommer definitivt att använda mig av det igen! Tänk, ingen trängsel, jag sitter i lugn och ro och knappar in vad jag vill ha och betalar direkt. Några dagar senare dimper det ner ett paket i brevlådan eller på ett utlämningsställe nära mig. Aaaaaah, låt mig njuta lite av att återuppleva lugnet det gav mig...

Jag och maken beslutade att vi inte skulle köpa några presenter till varandra, för vi har så svårt att komma på vad vi ska köpa. Plus att vi försöker spara pengar, vilket inte är så lätt när den ena är föräldraledig. Sen för några dagar sedan sa maken att han visste vad han skulle köpa till mig OM vi nu skulle ge varandra julklappar. Då kom frågan upp. Ska vi verkligen inte ge varandra någonting? Lite tråkigt är det ju förstås. Vi grunnade på det ett par dagar och kom sedan fram till att jo, vi ska nog ge varandra julklappar i alla fall.

Internetshoppingen föll på tidsbrist. Jag hade ingen aning om vad jag skulle ge honom, men det skulle väl ordna sig. Så idag mötte jag upp med en väninna och hennes son och tillsammans gav vi oss ut på julklappsjakt. Mitt huvud hade inga idéer. Tänkte att det här kommer att gå åt skogen, jag kommer inte att hitta nånting. Men sen såg jag den plötsligt där framför mig! Presenten! Så jag köpte den och nu sitter jag och funderar på om han kommer att gilla den eller ej, kanske valde jag fel och jag tror nog att jag glömde ta bort prislappen...

Nu kan jag ju inte skvallra om vad han ska få, som jag gjorde med Modig, för det kan ju hända att maken får för sig att läsa mitt inlägg. Men, istället kan jag berätta om en present som vi hittade till Modig igår när vi var på IKEA. Kolla in det här söta setet som Modig kan använda när han ska äta!


Och så kan jag visa vad jag var extremt sugen på att köpa till Modig, men som vi inte köpte. Elefanten är bara så himla söt, så jag hoppas att någon annan har köpt den till honom så jag kan få gosa med den lite!



Inga kommentarer: